Hírek

5 tipp magas vérnyomás ellen!

- Hirdetés

Sajnos hazánkban a magas vérnyomás már népbetegségnek számít, és korhatár sincsen, egyre több már azon fiatalok száma is, akik ebben a betegségben, tünetben szenvednek, s íme pár kiváló tipp, hogy mit is tehetünk a magas vérnyomás ellen, természetes módszerekkel.

Fontos tanács, mindig az orvos szava a döntő, és így a lentebbi módszerek nem nélkülözik a gyógyszerek, és váltják ki a vérnyomás csökkentő gyógyszerek hatását, és azt senkinek nem javasoljuk, de segíthetnek.

Séta:

Azok a magas vérnyomással élő betegek, és akik rendszeressé teszik a sétákat, 6-8 higanymilliméterrel is csökkenthetik a vérnyomásukat. A sport segít, hogy a szív hatékonyabban használja fel az oxigént, és így erőteljesebben pumpálhassa a vért.

A legjobb, ha a hét legalább 5 napján 30 percet sportolsz, és fokozatosan emeled a terhelést.

Légzés:

A lassú, mély légzés, és valamint a meditatív gyakorlatok s mint a csikung, a jóga és a tai chi csökkentik a stresszhormonok mennyiségét a szervezetben. Ezek a hormonok jelentősen serkentik a renin nevű enzim termelődését, amely emeli a vérnyomást. Reggel, és este 5 perc meditáció segít vérnyomásod jelentősebb csökkentésében.

Lélegezz be lassan, hasba, majd lélegezz ki, és engedj el minden feszültséget.

Kálium:

A megfelelő káliumbevitel nagyon fontos a vérnyomás csökkentése szempontjából. Igyekezz napi 2000-4000 milligrammot elfogyasztani ebből a fontos ásványi anyagból. Így a legjobb káliumforrások például édesburgonya, a paradicsom, a narancslé, a krumpli, a banán, a bab, a borsó, a sárgadinnye, és az aszalt gyümölcsök.

Só:

A legtöbb magas vérnyomással élő emberre jól hat az ha már csökkenti a sófogyasztást. Ne vigyél be napi 1500 mg-nál több nátriumot jó ha tudod, hogy egy kávéskanálnyi sóban 1200 mg nátrium van. A legtöbb rejtett sót a feldolgozott élelmiszerek tartalmazzák, így ezek fogyasztásával különösen óvatos légy.

Az otthon főzött ételekhez pedig használj kevesebb sót, helyette zöldfűszerekkel ízesítsd őket.

Kávé:

A koffein egyes kutatások szerint növeli a vérnyomást azzal mindenesetre nem ártasz, ha leszoksz róla, és nem hagyod, hogy a stressz mellett a koffein is beszűkítse az ereidet. Válts inkább koffeinmentes kávéra.

A cikk osztható, az oldalon található facebook jelre kattintva.