Hírek

A kamionosok nem tűrtek tovább, összefogtak!

- Hirdetés

Legutóbb frissítve

Évről-évre egyre tarthatatlanabb állapotok uralkodnak már a fuvarozó szektorban, és lassan a hivatásos sofőröknek, egy kamion helyett kettőt kellene vezetniük, ezt megelégelve összefogtak, és hangot is adtak a nemtetszésüknek, volt rá okuk.

Az egyik legnagyobb probléma, hogy a kamionosok többsége bár 600000 forint fölött keres, persze csak ha nemzetköziben tolja, és 4 hét meló, 1 hét pihenő beosztásban, mégis papíron minimálbér csak az, ami bérlapjukon szerepel, a többi a vakok javára, felmerül a kérdés, honnan lesz nyugdíj?

A kamionok, s teherautók egyre modernebb fülkékkel rendelkeznek ugyan, de egy fuvarozó rengeteg sok egészségügyi ártalomnak van kitéve, a fő probléma az ízületek kopása, s valamint a túlvezetés okozta sok baleset is közrejátszott abban, hogy elfogyott a türelmük, sokszor a munkáltató volt a hibás, s nem pedig a sofőr, csak ezt a hatóságok nem igazán hiszik, és fogadják el.

Persze ezt lehetne orvosolni sofőrök alkalmazásával de az OFA programon kívül sok más kezdeményezés is csődöt mondott, a jelentkezők 75 százaléka állami pénzen lerakta a jogsit, ha ugyan eljutott a vizsgáig, azonban nem helyezkedett a szakmában el, és sok volt a lemorzsolódás is, ami azért nem nagy baj, s hisz senki nem szeretné, ha elmebetegek vezetnék a monstrumokat, felelősségteljes szakma ez nem kicsit.

Itt is van a következő probléma, s ami miatt elfogyott a türelem, a kamionozást évtizedek óta sajnos nem ismerik el szakmaként, de akkor honnan van az elnevezés, “hivatásos sofőr” ?

Egy pék, cukrász, vagy éppen festő mennyivel több hasznot hajt az államnak? Szinte semmit, s magának keresi kenyerét, egy sofőr pedig csak töredéket kap a fuvar értékéből, azt sem igazságosan, nem mindegy például, hogy a kamionos drága elektronikai gépeket, vagy éppen traktorgumit szállít.

Közben tömegesen vonulnak nyugdíjba a hivatásos öreg rókák, s nincs utánpótlás, ha pedig semmi nem fog változni, akkor a fuvarozói szakma kemény lépésekre fog kényszerülni, de akkor már késő lesz, s ezt nagyon megérzi majd az állam, és a munkaadó is.

A cikk osztható, az oldalon található facebook jelre kattintva.