Érdekességek

A legjobb tippek alvászavarra!

- Hirdetés

Magyarországon napjainkra már népbetegséggé nőtte ki magát az alvászavar, emberek százezreit érinti, ki így, ki úgy próbálja meg az alvási problémákat orvosolni, léteznek kiváló praktikák, íme a legjobb, és legkiválóbb tippek!

1:

Ha éjszaka megébredsz, ne nézz az órára, aki ugyanis így tesz, az automatikusan elkezd számolni, tervezni, márpedig a test automatikusan reagál ezekre az aktivitásokra, éber lesz. Ezt elkerülendő, az ébresztőórát mindenki fordítsa a fal felé.

2:

Éjszaka nassolni tilos, aki rászokik az éjszakai rágcsálásra, annak a szervezete rendszeresen követelni fogja az éjszakai édesség adagot.

3:

Ha éjszaka megébredsz, ne gyújts villanyt, a világosság felébreszt, megzavarja a belső órát.

4:

A hálószobát a kényelem szellemében rendezd be, az se tároló, se dolgozószoba ne legyen, kötelező alapelv, hogy a helyiségben minden a pihenést szolgálja. Az ablakokat sötétítsd el, a televíziót pedig száműzd.

5:

Fontos, hogy a hálószoba hőmérséklete 22 fok körül legyen, a nagy meleg zaklatott alvást eredményez.

6:

Mindig ugyanakkor kelj fel! Akár hétvége van, akár hétköznap, érdemes minden nap ugyanakkor felkelni. Ezzel stabilizálható az alvási ciklus ritmusa.

7:

Az alvásra érdemes két órával a lefekvés előtt ráhangolódni: szellemi munkát végezni ilyenkor már nem szabad. Tévénézés, étkezés, olvasás, pakolás, vitatkozás, telefonálás: ezek mind olyan tevékenységek, amiket az ágyban “művelni” tilos, ezzel csak beindul a gondolkodás, ami akadályozza az elalvást.

8:

Lefekvés előtt az intenzív sport is ártalmas, a szervezetnek ugyanis kellő időre van szüksége, hogy lenyugodjon.

9:

Alvás előtt cigarettázni nem ajánlott, a nikotin felizgatja a szervezetet, ami megint csak akadályozza az elalvást.

10:

Későn étkezni se jó, aki teli hassal fekszik le, az megint csak munkát ad a szervezetnek, a bélrendszer munkába lendül, amitől az alvás nyugtalanná válik.

11:

Bár az alkoholtól könnyebben megy az elalvás, a bortól és a sörtől sokkal éberebb lesz az alvási fázis második szakasza. De nemcsak az alkohollal van baj, a kóla, a kávé, a zöld-és fekete tea is felpörgeti a keringést, éberek leszünk tőle. Érdemes úgy számolni, hogy 4 órával lefekvés előtt ilyet már ne fogyassz!

12:

Aki nehezen alszik, az találjon magának egy elalvási szertartást. A lefekvést megelőzheti egy séta, egy masszázs, egy gyertyafényes meditáció, a lényeg, hogy 30 percnél ne tartson tovább, de segítse az alvásra való ráhangolódást.

Forrás: www.nlcafe.hu

Hasznosnak találta cikkünket? Osztható, az oldalon található facebook jelre kattintva.