-Hirdetés-

A Mercedes-Benz a legértékesebb európai márka



43,9 milliárd dolláros márkaértékével a Mercedes-Benz lett a legértékesebb európai márka a Brand Finance nemzetközi 500-as listáján. A 15. helyen szereplő prémium autómárka az előkelő besorolást többek között azzal érte el, hogy tartalommarketing stratégiájával a márkaépítésre fókuszálva az ügyfelekre helyezi a hangsúlyt.

Forrás: Daimler

Az 1996-ban alapított Brand Finance több ezer világmárkát értékelve és vizsgálva állítja össze listáját minden évben. A vezető független márkaértékelési és stratégiai tanácsadó a Mercedes-Benz kapcsán értékelésében kiemelte a márka fiatalabb vásárlók felé történő jelentős nyitását. A német márka felismerte, hogy ezeknek a korosztályoknak az autóválasztását a social media felületek, valamint a word-of-mouth befolyásolják leginkább, így egy jóval személyesebb és könnyedebb márkamegközelítéssel szólítja meg őket.

„Nagy örömmel tölt el bennünket, hogy a Brand Finance listáján a legelsők vagyunk az európai márkák között. A rangsor újabb lendületet ad abban, hogy a “Legjobbat vagy semmit” márkamottónkkal összhangban továbbra is a legnagyobb élményt nyújtsuk ügyfeleinknek. Ennek érdekében hazánkban is folyamatosan szélesítjük marketingaktivitásainkat az ATL és a BTL területén. Itthon is jelentős hangsúlyt fektetünk a fiatalabb generációk felé történő nyitásra, melyre jó példa, hogy a Sziget Fesztivál kiemelt szponzorai vagyunk” – mondta Sztipichné Kozári Edina, a Mercedes-Benz Hungária Kft. marketing és PR-vezetője.

Forrás: Daimler

Az autómárka a hazai piacon is remekül teljesít: a Datahouse hivatalos adatai alapján 2017-ben is a Mercedes-Benz értékesítette a legtöbb prémium személygépjárművet Magyarországon – egészen pontosan 3223 darabot. A kishaszonjárművek értékesítése 82 százalékos, míg a truck üzletág 72 százalékos növekedést ért el 2016-hoz képest.

Forrás: Daimler

(Ezt a cikket 3 alkalommal tekintették meg.)