Mezőgazdaság

„Az élelmiszer-fölösleg kezelése humanitárius kérdés”

- Hirdetés
0 Shares



Hírek

2018. március 08., csütörtök • 10:07 „Az élelmiszer-fölösleg kezelése humanitárius kérdés”

-- Hirdetés

Az élelmiszer-hulladékok csökkentéséről tanácskoztak az I. Nébih Kerekasztal résztvevői. Egyetértettek abban, hogy kulcsfontosságú a fogyasztói tájékozottság emelése.

Az élelmiszerláncban előforduló aktuális és fontos kérdések megvitatása, valamint a felmerülő problémák megoldása érdekében indított kerekasztal beszélgetéssorozatot a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih). A március 6-án, Budapesten megrendezett első találkozón, melynek témája az élelmiszer-hulladékok csökkentése volt, az élelmiszer-előállítók és –forgalmazók mellett, karitatív szervezetek, hatósági szakemberek, valamint a jogalkotói oldal képviselői is részt vettek.

Az I. Kerekasztal rendezvényt Zsigó Róbert élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkár azzal a gondolattal nyitotta meg, hogy az élelmiszer-fölösleg kezelése mindenekelőtt humanitárius, azaz gyökerében erkölcsi kérdés. Emellett azonban

szem előtt kell tartani az élelmiszerhulladékok környezetterhelését és a gazdasági veszteségeket is, amelyeket magasabb fokú tudatossággal, szervezettséggel nagymértékben megelőzhetünk.

A vitaindító előadásokat követő Kerekasztal beszélgetésen a Földművelésügyi Minisztérium és a Nébih szakemberei mellett, a Magyar Élelmiszerbank Egyesület, az Élelmiszerfeldolgozók Országos Szövetsége, valamint – a Tesco és Spar képviselője révén – a kereskedelmi oldal is képviseltette magát, lehetővé téve, hogy valóban minden oldalról, szemszögből megvizsgálják az élelmiszer-hulladék csökkentésének gátjait és lehetőségeit.

fotó: Nébih

A Kerekasztal egyik legfontosabb témája a lejárt minőségmegőrzési idejű, de élelmiszerbiztonsági kockázatot nem jelentő tartósabb élelmiszerek és élelmiszer-összetevők kezelésének, hasznosíthatóságának kérdése volt. Felmerült továbbá a különböző lejárati idők jobb elkülönítése, vagy esetleges alternatív jelöléssel való kiegészítése, valamint a fogyasztók hatékonyabb tájékoztatása is.

A fórum résztvevői egyetértettek abban, hogy az élelmiszer-hulladékok csökkentése terén kulcsfontosságú a fogyasztói tájékozottság emelése. Közös feladat tehát, hogy az élelmiszer-hulladékokkal kapcsolatos kérdésekben figyelemfelkeltő és közérthető információk jussanak el a vásárlókhoz. A szemléletformálást pedig érdemes már gyermekkorban elkezdeni.

A Nébih Kerekasztal célja, hogy

teret adjon az élelmiszerláncot érintő időszerű kérdések átfogó vizsgálatának, az érintettek lehető legszélesebb körének bevonása mellett.

A negyedévente jelentkező rendhagyó fórumok lehetőséget teremtenek azoknak a jogi, szervezési vagy éppen kommunikációs problémáknak a „kibeszélésére”, amelyekkel a jogkövető vállalkozások rendszeresen találkoznak a mindennapokban. E szellemben az aktuális témák mindig a vállalkozások igényeihez és az élelmiszer ágazatot érő aktuális kihívásokhoz igazodnak majd.

A következő Kerekasztal beszélgetést várhatóan május végén, június elején szervezi majd a hivatal „termékvisszahívás – minden cég rémálma(?)” témakörben.

agrotrend.hu / Nébih

nyomtatható verzió küldés e-mailben


-- Hirdetés
0 Shares

Csatlakozzon a beszélgetéshez

>