Érdekességek

Hogyan élünk Mi, kamionosok? Irigyelsz? CSINÁLD UTÁNUNK! Nők is jöhetnek…

- Hirdetés
1.53K Shares

Legutóbb frissítve

Sokan az egyik legférfiasabb foglalkozásnak tartják a kamionsofőrökét, és az egyik legvagányabb életérzésnek gondolják, ha valaki negyven tonna összgördülővel koptatja az utakat. A kamionosoké egy sajátos világ és életmód, amire születni kell.

Felelősség

Kevesen gondolnak bele, hogy kamiont vezetni nagy felelősség, a kocsi és a szállított áru értéke együtt sokmilliós értéket tesz ki, és ezért részben a gépkocsivezető a felelős.

Nemcsak ügyesen kell vezetnie a gépet, de tudnia kell, hogyan rögzítse az árut, hol parkoljon, és a fuvarokmányokat is neki kell kezelnie az utak során, ami nem kevés adminisztrációval jár.

Bár ma már GPS segíti az országút királyait, de Európában minden országban el kell tudniuk igazodni, meg kell találniuk a helyes irányt.

Életmód

Sokan azért szeretik a kamionos életet, mert szabadságot ad, kevésbé kell alkalmazkodni, mint egy irodai munkánál, többnyire békén hagyják az embert.

Viszont ezzel a függetlenséggel együtt jár az is, hogy önállónak kell lenni, jól kell viselni a magányt és a család hiányát.

Aki túlságosan ragaszkodik a szerettei közelségéhez, nem tud magáról gondoskodni, annak nem való ez a szakma.

A kocsik ma már klasszul felszereltek, a hűtőtől a klímaberendezésig a kényelmes ágyon át minden van bennük, de mégis egy fülkében kell élni napokig, útszéli mosdókban kell tisztálkodni, és gázfőzőn kell melegíteni a vacsorát.

Tények

Egy gépkocsivezető 8-12 ezer kilométert tesz meg havonta, alapvetően kilenc órát vezet naponta, ami fokozott koncentrációt és figyelmet igényel.

Európa északi és nyugati részein már nem annyira vészes a várakozási idő, ami megkönnyíti a sofőrök munkáját, viszont a hétvégék még mindig igen hosszúak lehetnek a kötelező pihenőidők és a vezetési tilalmak miatt.

Ha szélsőséges időjárási viszonyok vannak, sokszor félreállítják a kamionokat, ez sem az egyik legkellemesebb része a munkájuknak.

Bakik

Az utak során adódhatnak kellemetlen helyzetek, melyekben a sofőröknek gyorsan és ügyesen kell reagálniuk.

Ilyen szituáció az, amikor Franciaországból Angliába átkelve illegális bevándorlók kapaszkodnak fel a raktérbe, aminek komoly pénzbírság lehet a következménye.

Néha az alacsony hidak okoznak problémát, de a GPS is sokszor megvicceli a vezetőket, amikor olyan helyre navigál, ahova nem lehetne behajtani.

Ilyen szűk utcákból álló falvakból rengeteg van Angliában, de Olaszország kis dimbes-dombos, szerpentines falvaiban sem árt a vezetési rutin.

Páros kaland és nyaralás

Több házaspár dönt úgy, szerezze meg a feleség is a jogsit kamionra, hogy együtt járják az utakat.

Így megszűnik a társ iránti hiányérzet, és kevésbé lesznek unalmasak az utak, bár osztozni kell a kabinon, de mégis vidámabb ilyen formában utazni.

Nyáron sok gépkocsivezető viszi magával egy-egy családtagját a fuvarokra, a gyerekeknek általában nagy élmény a kamionos kalandozás.

Női sofőrök

Több tévéműsorban és újságcikkben mutatták már be a női kamionsofőröket, akik ugyanolyan kihívások előtt állnak, mint férfikollégáik, ha ezt a pályát választják.

Tévhit az, hogy férfias nők döntenek az ilyen életmód mellett, a ZDF csatorna az egyik műsorában bemutatott egy német gépkocsivezető-nőt, Biancát, aki a kutyája társaságában tesz meg havonta többezer kilométert az utakon. Ő azt mondta, a legtöbb ügyfelük már megszokta, hogy néha ő érkezik hozzájuk, hogy elfuvarozza az árujukat a célállomásra. Az egyik legfiatalabb angol női pilóta Jodie Allen megunva az apja fuvarozócégénél végzett adminisztratív munkát megszerezte a gépjárművezetői vizsgát, átült az íróasztalától egy kamion volánjához, majd 19 évesen már az utakat járta.

A kamionos élet egy szabad és extrém életstílus, viszont nagy felelősséggel jár. Sokan választják ezt az életformát, és a többség egy idő után nem is tud ettől elszakadni. Vannak, akik az egész életüket az utakon töltik, és azt mondják, nem cserélnének senkivel.

Forrás:  http://www.men.hu/orszagut-kiralyai-kamionos-elet-teherauto/6/

 

1.53K Shares

Csatlakozzon a beszélgetéshez