Hírek

Így akarják vonzóbbá tenni a kamionos szakmát!

- Hirdetés

A logisztikai ágazat legnagyobb problémája jelenleg a szakképzett gépjárművezetők hiánya. Egy nemrégiben készült Világbank-kutatás szerint egész Európában nincs elég sofőr.

Csupán Németországban 45 ezerre lenne még igény. Európa egyik legnagyobb gépjármű-logisztikai szolgáltatója, az osztrák központú, de Győrben masszív magyarországi jelenléttel rendelkező Hödlmayr azt követeli, hogy minden érdekelt fél részvételével tegyék vonzóbbá a szakmát.

A helyzet a közeljövőben várhatóan tovább éleződik, amit a gépkocsivezetők életkor szerinti megoszlása is alátámaszt. A teherautósofőrök kétharmada már elmúlt negyven éves, egyharmaduk életkora 51 és 60 év között van. Tíz év múlva a ma ötven felettiek már nem lesznek elérhetőek a munkaerő-piacon.

Ha belátható időn belül nem sikerül több embert rávenni arra, hogy tanulja ki és gyakorolja ezt a szakmát, akkor középtávon komoly kudarcnak nézünk elébe. Nincs olyan gazdaság ugyanis, amely működőképes logisztika nélkül lenne képes a fejlődésre, húzza alá Johannes Höldmayr, a Hödlmayr vezérigazgatója. Az ágazatot régóta ismerő szakértő és az egyes országokban dolgozó kollégái számára egyértelmű, hogy olyan intézkedési csomagra van szükség, amely javítja az ágazat megítélését.

A tisztán gazdasági megfontolások mellett számos más kezdeményezés is hozzájárulhat a helyzet javulásához – ilyen lehet például a szakma elismertségének, a sofőrök elfogadottságának és munkafeltételeiknek a javítása. „Ha például egy gépkocsivezetőnek órákig kell várnia a kirakodásra, és közben még arra sincs lehetősége, hogy használhassa a mellékhelyiséget, az éppenséggel nem növeli a foglalkozás vonzerejét. Mind a logisztikai vállalatok, mind pedig ügyfeleik sokat tehetnek azért, hogy ez a helyzet javuljon” – hangsúlyozza Hödlmayr.

Ezenkívül teljesen hibás felfogás a sofőröket segédmunkásnak tartani, különösen akkor, ha figyelembe vesszük, hogy merre tart a fejlődés – lásd technológiai forradalom. Nemsokára megjelennek az önvezető teherautók, és ez gyökeresen megváltoztatja majd a szakmát. A járművek vezetése helyett teljesen új feladatok határozzák majd meg a sofőrök mindennapjait, jelentette ki a Hödlmayr vezérigazgatója, aki szerint a gépjárművezetőket az utak pilótáinak kell tekinteni.

Folyamatosan bővülő, nemzetközileg tevékenykedő családi vállalat a miénk, amely dolgozóinknak pontosan azt a stabil alapot biztosítja, amelyre állandó változással járó korunkban a legnagyobb szükség van. A megbízhatóság, az a tényező, amelynek sohasem volt akkora jelentősége, mint manapság, egészíti ki Iván György, a Hödlmayr magyarországi leányvállalatának ügyvezetője.

Vonzóvá teszi a Hödlmayr-csoportot az is, hogy Európa egyik legmodernebb gépjármű-flottájával rendelkezik. „Járműveink átlagos életkora 3,7 év, míg az ágazati átlag hét év felett van” – mondta el Iván György. A Hödlmayr International AG járműparkja jelenleg 780 speciális autószállítóból áll, amelyek 99 százaléka Euro-5, EEV vagy Euro-6 normának megfelelő tehergépkocsi.

Az elmúlt évben a Hödlmayr International AG 16 országban működő leányvállalataival a nehéz piaci körülmények között is sikeresen állt helyt, és ismételten növelte árbevételét (275 millió euró). A családi vezetésű vállalat Európa-szerte aktuálisan ötven gépkocsivezetőt keres – további információk itt: https://www.hoedlmayr.com/en/human-resources/job-market.

A Hödlmayr Hungary Logistics Kft. a Hödlmayr International AG száz százalékos tulajdonában lévő magyar leányvállalat. A 370 főt foglalkoztató cég a gépjármű-logisztikai ágazat egyik legnagyobb munkaadója Magyarországon. Győri telephelyén 275 ezer négyzetméteres, közel 15 ezer jármű tárolására alkalmas raktárkapacitással és 170 speciális autószállító járművel rendelkezik. A magyar vállalat árbevétele 2017-ben 49 millió eurót tett ki.

Forrás: Live PR / www.hungarokamion.hu

Egy hozzászólás

  1. K. Laci október 11, 2018

Csatlakozzon a beszélgetéshez