Hírek

Így spórolhatsz akár 20 százalékot is az üzemanyag fogyasztáson!

- Hirdetés
0 Shares

Itt a nyár, soha nem látott magasságokba emelkedtek az üzemanyag árak, ezért is gondoltuk, hogy cikk formájában adnánk néhány trükköt a sofőröknek, hogy milyen módszerekkel spórolhatnak akár 20%-ot is gépjárművük üzemanyag fogyasztásán!

Vezetési stílus:

Gyorsítsunk határozottan, váltsunk fel időben (kb. 2000 fordulat/perc motorfordulatszámnál), és alacsony fordulatszámon tartsuk a kiválasztott sebességet. Csak akkor váltsunk le, ha a motor „köhögni” kezd. Olvassuk el és kövessük az autó használati utasításában található tanácsokat, vezetés közben figyeljük a pillanatnyi üzemanyag-fogyasztást és a sebességváltásra figyelmeztető kijelzőt is.

Vezessünk előrelátóan:

A fékezés energiát pazarol. Használjuk ki a motorfékhatást, amikor csak lehetséges. Ne vegyük ki az autót sebességből, amikor piros lámpához közeledünk. Ugyanakkor vegyük le idejekorán a lábunkat a gázpedálról, és hagyjuk, hogy az autó az utolsó néhány száz métert, például a városhatár felé gurulva, sebességben tegye meg, ahelyett, hogy közvetlenül az ötvenes tábla előtt fékeznénk hirtelen. Segít, ha tekintetünket az úton egy kicsit messzebbre pár száz méter szegezzük, így felkészülhetünk az esetleges akadályokra, útszűkületre.

Ne autózzunk egy-két kilométert:

Az autó akkor fogyasztja a legtöbb üzemanyagot, amikor a motor hideg. A zavartalan működéshez a motornak a bemelegedési fázisban dúsabb (magasabb üzemanyagtartalmú) keverékre van szüksége, mint optimális üzemi hőmérsékleten. Ha tehetjük, a rövid utakra használjunk kerékpárt vagy menjünk gyalog. A dízelmotorok esetében kifejezetten ellenjavalt a rövid távú használat: ilyenkor rossz a motor hatásfoka, magas a károsanyag kibocsátása, az élettartama pedig lerövidül.

Üresjáratban állítsuk le a motort:

Amikor a motor jár, üzemanyagot fogyaszt – még akkor is, ha a jármű nem mozog (körülbelül 0,5-1 liter/óra). Ezért állítsuk le a motort, ha az üresjárati idő várhatóan 20 másodpercnél hosszabb lesz, vasúti átjáróknál különösen. Ha nincs az autóban automatikus start-stop rendszer, a kulcsot mi magunk is elfordíthatjuk. Szakemberek szerint az indítómotorra és az akkumulátorra háruló többletterhelés elhanyagolható, különösen, ha a motor meleg.

Győződjünk meg a megfelelő nyomásról:

Rendszeresen ellenőrizzük az abroncsok nyomását is, mert a túl kevés levegő a gumiabroncsokban növeli az autó fogyasztását. Már 0,3 bar légnyomáscsökkenés is növeli a gördülési ellenállást, és így felesleges többletfogyasztást okoz. Rendszerint a vezetőoldali ajtót kinyitva, az úgynevezett „B”-oszlopon találjuk a gyártó által ajánlott nyomás-értékeket. Ne csak abroncscsere alkalmából, hanem havonta egyszer vagy tankolás alkalmával is ellenőrizzük a kerekeket.

Hasznosnak találta a cikket? Osztható, az oldalon található facebook jelre kattintva.

Forrás: Magyar Gumiabroncs szövetség

0 Shares