Hírek

IVECO TRAKKER: Legendás keményfiú

- Hirdetés



Eddig leginkább a Dakar és az egyéb terepralik kapcsán esett szó az IVECO TRAKKER típusról az Iveco Driver Club magazin oldalain. Ez a jármű azonban nemcsak a világ legkeményebb terepversenyein bizonyítja kiváló megbízhatóságát, elismerésre méltó robusztusságát, rendkívüli terepjáró képességét és nagy teljesítményét, hanem a dolgos mindennapokban is a bányáktól az építkezésekig. Érdemes hát alaposabban is megismerni.

-- Hirdetés
A TRAKKER nagyon széles határok között specifikálható, így szinte mindenféle építő- vagy bányaipari feladatra optimalizálható

Nagy hagyománya van az IVECO márkánál a terepes tehergépkocsiknak, elég csak a sikeres katonai járműveire gondolni. Az 1993-ban bemutatott EuroTrakker utódjaként a Trakker 2002 óta szerepel a piacon, természetesen azóta számos frissítésen átesett. Legutóbb két évvel ezelőtt, amikor megkapta többek között a márka legújabb formai arculatába illeszkedő külső ráncfelvarrást és a legkorszerűbb, Euro VIc minősítésű motorokat.

Első pillantásra látszik, hogy a TRAKKER típust nehéz terepviszonyok között végzett feladatokra tervezték. Masszív acéllökhárítója három részből áll, így sérülés esetén olcsóbb a javítása, opcióként a lökhárító alul erős haspáncélban folytatódik a hűtők védelmére, a legalsó fellépők rugalmasan elhajlanak, ha a talajjal ütköznének, a fényszórókat pedig szériafelszerelésként rács védi. A sárvédő tetején kialakított oldalsó kilépő, illetve a tetőkapaszkodó megkönnyíti a rakomány szemrevételezését, míg a nagyméretű visszapillantó tükrökből jól áttekinthető a jármű környezete. Függőlegesen elhelyezett kipufogódob is választható például poros terepen végzett munkákhoz.
A kínálatban háromféle fülke szerepel, a rövid Hi-Land, a hálóhelyes Hi-Track és a hálóhelyes, magastetős Hi-Track, amely akár két fekhellyel is rendelhető. A fülkékben akár három ülés is elhelyezhető, továbbá számos tárolóhely áll rendelkezésre.

Itt minden a nehéz terepviszonyok közötti munkavégzést szolgálja

A hajtásról a hathengeres, 8,7 literes Cursor 9 dízelmotor 310, 330, 360 és 400 lóerős, valamint a hathengeres, 12,9 literes Cursor 13 dízelmotor 410, 450 és 500 lóerős változata gondoskodik. A legerősebb kivitelt változó geometriájú turbófeltöltő lélegezteti, és ez már 900-as percenkénti fordulatszámtól kifejti legnagyobb forgatónyomatékát, ami terepen különösen nagy előnyt jelent. A meredek lejtőkön is hatékony lassításról pedig a kombinált motorfék (CED) gondoskodik. A motorok „csak SCR” technológiájúak, vagyis kipufogógáz-visszavezetés (EGR) nélkül teljesítik a jelenlegi legszigorúbb károsanyag-kibocsátási normát. Ez kisebb tömeget, nagyobb megbízhatóságot, jobb üzemanyag-hatékonyságot, valamint akár 150 ezer kilométeres szervizintervallumot biztosít.

A fülkék a STRALIS kínálatából származnak, így a TRAKKER hasonló munkakörnyezetet és kényelmet nyújt, mint a közúti tehergépkocsik

A motorokhoz ZF 16 fokozatú, kézi kapcsolású, Servoshift kapcsolássegítő rendszerrel felszerelt vagy EuroTronic 12 fokozatú, automatizált kapcsolású sebességváltó társítható. Ez utóbbi hatvan kilogrammal könnyebb a manuális változatnál, ráadásul egy gombnyomással terepes üzemmódba kapcsolható. Természetesen a gyári mellékhajtások is széles választékkal szerepelnek a kínálatban, amelyekből egyszerre akár három is felszerelhető a tehergépkocsikra.

A differenciálzárak forgókapcsolóval működtethetők, ami praktikus megoldás

A TRAKKER gerincét a terepes IVECO gépkocsik legendásan masszív és strapabíró létraváza adja. A különleges acélból készülő, U-keresztmetszetű hossztartókból álló alvázak kétféle falvastagsággal állnak rendelkezésre. A 7,7 milliméteresek azokhoz a feladatokhoz, ahol a kis tömeg az elsődleges szempont, például betonkeverők esetében, míg a 10,0 milliméteresek azokhoz az alkalmazásokhoz, ahol a rendkívüli igénybevételek tartós elviselése élvez elsőbbséget, mint például a bányabillencseknél. Szintén az adott fuvarfeladat igényeinek megfelelően választható parabolikus vagy félelliptikus laprugózás és elektronikus vezérlésű légrugózás egyaránt. A hajtásképlet 4×4, 6×4, 6×6, 8×4 és 8×8 is lehet, ez utóbbival csak kevés gyártó dicsekedhet, és persze nyerges vontatóként is elérhető a TRAKKER.

A TRAKKER típus is nagyon korszerű információs és szórakoztató rendszert kínál számos hasznos funkcióval, illetve alkalmazással

Végül, de nem utolsósorban a TRAKKER típushoz is elérhetők az IVECO Elements javítási és karbantartási szerződések, valamint a kiterjesztett garancia. Aki pedig szeretné még látványosabb formában és még részletesebben megismerni ezt a terepes bajnokot, annak ajánljuk figyelmébe az AppStore-ból ingyenesen letölthető New Trakker alkalmazást!

A TRAKKER a legnehezebb terepviszonyú bányákban is otthonosan mozog

Forrás és fotók: Danubetruck Magyarország Kft. – Driver Club Magazin

(Ezt a cikket 0 alkalommal tekintették meg.)



-- Hirdetés

Csatlakozzon a beszélgetéshez

>