Hírek

Kamionsofőrök álma valósulhat meg!

- Hirdetés

Közös fejlesztések keretein belül az automatizált vezetés mellett a vezetőasszisztens szolgáltatásokat is tökéletesítené a Continental és a Knorr-Bremse. A kooperáció tervei szerint a rendszer olyan lehetőségeket kínálhat, mint például a környezetfelismerés, útvonaltervező, és az úgynevezett döntéshozó funkció.

Emellett a jármű és vezetője közti információcserét is továbbfejlesztenék, valamint már dolgoznak a teherautókonvojt lehetővé tévő platooning koncepción is.

A cégek vezetői nagy lehetőséget látnak abban, hogy hatékonyabbá és mindenekelőtt biztonságosabbá tegyék a versenyképes árufuvarozást szolgáló közlekedési ágazatot. A Continental és a Knorr-Bremse kiegészítik egymást: míg előbbi az automóm vezetés és az asszisztensrendszerek terén, addig utóbbi a biztonság szempontjából kritikus rendszerek és alkatrészek terén rendelkezik ismeretekkel.

A környezetfelismerés terén a Continental biztosítja a különböző radar és lidar érzékelőket, kamerákat és csatlakoztatási technológiákat a járművek (V2V), illetve a jármű és infrastruktúra közötti (V2X) kommunikáció számára.

Emellett olyan intelligens rendszert is szállít, amely képes felismerni a jármű környezetét: ez lehetővé teszi a teherautó számára, hogy felismerje a közeli objektumokat, tartsa a sávot, betartsa az aktuális közlekedési szabályokat, valamint az összekapcsolhatóság segítségével olyan információkhoz jusson, amelyek kívül esnek az érzékelők látóterén.

A vállalat felelős a jármű és vezetője közti kapcsolatért is, amely lehetővé teszi a vezető és a teherautó közötti kommunikációt. Emellett az útvonaltervező és döntéshozó funkciók szintjén nagy teljesítményű vezérlőegységet biztosít az automatizált vezetési funkciókhoz.

A Knorr-Bremse vállalata az új fékrendszer-vezérlésen alapuló Truck Motion Controller (GSBC) platformjával kapcsolódik be a közös projektbe.

A cég olyan szaktudással rendelkezik az összes fontos alkatrészről, valamint a vezetést alakító tényezőkről (például a jármű hossza, a tengelyek száma, a terheléselosztás, vagy a tömegközéppont), amely segít a vezetés közben történő döntéshozatalban, továbbá hozzájárul a fejlesztések sikerességéhez.

Az automatizálás mellett a cégek nagy súlyt fektetnek az intelligens redundancia koncepciójára is. Ha az autonóm rendszer átveszi az irányítást a jármű felett, akkor azt úgy kell megtervezni, hogy a rendszer összeomlása esetén a jármű ne veszítse el a kontrollt.

Ez az alkatrészek megduplázásával nem lenne gazdaságilag életképes, így a Knorr-Bremse által kifejlesztett kormányzási redundancia-koncepció erre kínál megoldást.

A vállalatok igyekeznek nagyobb hatékonyságot és biztonságot nyújtani: a platooning rendszerrel közel 15 százalékos üzemanyag-megtakarítást lehet elérni, emellett a károsanyag-kibocsátást is csökkenthetnék.

Az egyedi vezetési körülményekre való felkészülés, mint például a sávváltás, az útfelújítások mellett való vezetés és a vészfékezés automatizálása pedig a biztonságért felelősek.

Forrás: www.autopro.hu