Hírek

Mire figyelj Black Friday-kor? Mutatjuk!

- Hirdetés

Eljött a nagy nap, a Black Friday, vagy mégsem? Ilyenkor vásárlók százezrei rohanják meg a boltokat, és üzleteket, ahol csalóka, óriási árengedmények várják a közönséget, nem minden arany ami fénylik, íme a dolgok, amire érdemes figyelni!

Siklósi Máté, fogyasztóvédelmi szakértő elmondta az ATV Start című műsorában: mielőtt elcsábulnánk a magas kedvezmények láttán, nézzünk utána az interneten, hogy létezett-e a feltüntetett régi ár, mert előfordulhat, hogy sosem került annyiba az az árucikk.

Nézzük meg, más üzletben nem kaphatjuk-e meg olcsóbban, javasolta. Az is előfordulhat, hogy az alacsony áron hirdetett termékből nincs is készleten.

Említette például, hogy egy cipőboltban a nagyon magas kedvezménnyel hirdetett cipőkből nem volt a legáltalánosabb méret, csak 46-os.

Szerinte az online vásárlók nagyobb biztonságban vannak az elcsábulás ellen, mert módjukban áll utána nézni és összehasonlítani az árakat. Viszont az üzletekben fel tudják próbálni a cipőt vagy ruhaneműt és ellenőrizhetik a minőségét.

A szakértő hozzátette: hiába van lehetőség visszaküldeni az online vásárolt terméket, sokan nem teszik meg.

Mit tehetünk, ha becsapnak minket online vásárláskor azzal, hogy leveszik a kártyáról a pénzt, de nem küldik a terméket? A fogyasztóvédelmi szakértő elmondta, hogy szerencsére nagyon ritka az ilyen eset. Fontos szerepe van a kártyás fizetésnek, mert a kártyatársaságok biztosítják a pénzvisszafizetési eljárást, csalások, visszaélések vagy nem teljesült szolgáltatások esetére, közölte.

A csaló webáruházakat fel lehet ismerni például arról, magyarázta, hogy megnézzük, hány fogyasztói visszajelzésük van. Minél több a visszajelzés, annál nyugodtabbak lehetünk, hogy nem csalóról van szó, tette hozzá.

Beszélt arról is, hogy kamuakciók esetén feljelentést lehet tenni a fogyasztóvédelmi hatóságoknál, ha országos hatású akciós átverést látunk, akkor azt a gazdasági versenyhivatalnál kell bejelenteni.

Kiemelte az átverések közül, hogy volt olyan eset, hogy nem is volt készleten, vagy csak nagyon kevés a magas százalékú, akár 80 százalékkal olcsóbban meghirdetett termékből. Ezért született az a szabály, amely előírja, hogy a releváns árukészletből legalább 20 százalék le legyen árazva.

Szintén nagyon jellemző trükk, hogy a boltban gyakorlatilag már nyitáskor azt mondják, hogy már nincs készleten a leértékelt árucikkből.

A meghirdetett termékből mindig megfelelő árukészletet kell biztosítani egész napra, jelentette ki.

Forrás: www.atw.hu