Hírek

Nagyon jó hír kamionosoknak!

- Hirdetés

Legutóbb frissítve

Sokkal egyszerűbb lett a magyar fuvarozók útdíj elszámolása miután a teljes német főút és autópálya hálózat is bekerült az UTA üzemanyag- és útdíjszolgáltató egységes útdíjfizetési rendszerébe.

A bővítéssel immár 9 európai ország közel 74.000 kilométernyi úthálózatán elegendő már mindössze egyetlen útdíjfizetési fedélzeti egységet használnia a magyar kamionos, buszos fuvarozó cégeknek.

A vállalkozások így kevesebb adminisztrációval is teljesíthetik fuvarfeladataikat az egyik legfontosabb cél- és tranzitországnak tekinthető Németország irányába. A vállalat pedig a közeljövőben további országok, köztük Magyarország, Szlovénia és akár a skandináv régió útdíjrendszerét is integrálja rendszerébe.

Az UTA üzemanyag és útdíjszolgáltató Európában elsőként, tavaly áprilisban vezetett be digitális, úgynevezett interoperábilis útdíjfizetési megoldást. Az Európai Elektronikus Útdíjfizetési Rendszer (EETS) irányelvnek megfelelő UTA One útdíjfizetési rendszerrel feleslegessé vált, hogy a tehergépjárműveken minden országra külön-külön fedélzeti egységet kelljen használni az útdíjak elszámolásához, ami jelentősen csökkentette a fuvarozó vállalkozások adminisztrációs feladatait és költségeit.

9 ország, egyetlen fedélzeti egység:

Az UTA egységes útdíjelszámolási rendszerével a magyar fuvarozó vállalkozók is utólag, egy számlán fizethetik az Ausztriában, Lengyelországban (A4), Belgiumban, Franciaországban, Olaszországban, Spanyolországban, Portugáliában és immár Németországban keletkező útdíjaikat. Az egységes rendszer így már 9 európai országban, Németország 53.000 km hosszúságú díjköteles úthálózatával együtt, mintegy 74.000 km díjköteles útszakaszt fed le.

Németország az egyik legfontosabb cél- és tranzitország a nyugat-európai fuvarfeladatokat teljesítő magyar fuvarozók számára. Azzal, hogy a német úthálózat is bekerült az UTA One útdíjelszámolási rendszerbe, még tovább egyszerűsödnek a hazai fuvarozók és szállítmányozók útdíjelszámolási és adóvisszatérítési feladatai, mondta Réthy Kinga, az UTA Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója. „Ezen vállalkozásoknak már 9 európai országra is elegendő csupán egy fedélzeti egységet használniuk a teljes út során, és minden útdíj egy számlán kerül összesítésre. Ebbe a rendszerbe tervezzük a teljes magyar úthálózat bevonását is, még tovább csökkentve a magyar fuvarozók adminisztrációs terheit” – tette hozzá a szakember.

Magyarországon (KSH) mintegy 19.000 közúti teher- és árufuvarozással, valamint személyszállítással foglalkozó vállalkozás működik. Az UTA nemzetközi szerviz- és üzemanyagkártya-szolgáltató adatai szerint e vállalkozások 40%-a, azaz mintegy 7.600 cég teljesít nemzetközi fuvarfeladatokat. Az üzemanyag- és útdíjak összege jelentős megtakarítási potenciált jelent a fuvarozó vállalkozások számára. Az UTA szolgáltatásai révén ezek a cégek az üzemanyag árából akár 4 cent/liter, az útdíjak összegéből pedig átlagosan 0,7%-os kedvezményt is realizálhatnak. Az UTA számításai szerint egy átlagos, 10 darab, 40 tonnás kamionból álló flottával rendelkező vállalkozás, amelynek gépjárművei havonta autónként közel 10.000 km-t futnak, a kártya használatával évente nagyjából 14.000 euró (az üzemanyagból kb. 12.300 euró, az útdíjból kb. 1.100 euró), azaz 4.250.000 forint megtakarítást is realizálhat, ami éves üzemanyag és útdíj költségeinek közel 3%-át jelenti.

Úton-útfélen:

Az UTA üzemanyag- és szervizkártyát immár 40 európai országban, összesen 55.000 elfogadóhelyen használhatják a fuvarozók az útjuk során felmerült üzemanyag-, szerviz-, út-, alagút- és híddíjak rendezésére. A jelentős kedvezményeket és egyszerű ÁFA-visszaigénylést biztosító szolgáltatás népszerűségét jelzi, hogy az elmúlt év során 690.000-ről 760.000-re nőtt a kibocsátott kártyák száma, amelyeket 89.000 vállalkozás használ.

Forrás: UTA – Premier Hungary Communications