Hírek

Nagyot szakított a Waberer’s!

- Hirdetés

Robert Ziegler, a WABERER’S INTERNATIONAL Nyrt. vezérigazgatója elmondta hogy s 2019 harmadik negyedévében a gazdasági feltételek nagyjából semlegesek maradtak, és így a Waberer’s tevékenységének zászlóshajójára, a nemzetközi árufuvarozási szegmens átalakítását célzó programjára összpontosíthatott, ami láthatóan befolyásolta a negyedévben jelentett adatokat.

Az átalakítási program alapja most részben a jármű-kapacitások csökkentése, amelynek célja a járművek kihasználtságának, ezáltal a járműállomány nyereségességének javítása.

Az elképzelés működőképességére utaló első bátorító jelek már a második negyedévben megjelentek. A harmadik negyedévben további 260 járművel csökkentettük az állományt és így a kihasználtság szintje is jelentősen emelkedett.

Az átalakítási program pozitív hatást gyakorolt az eredményekre: EBITDA és EBIT szempontjából 2019 legjobb negyedéve volt a harmadik, úgy nominálisan, mint margin szempontjából.

A negyedévre kimutatott veszteség pedig már ugyanakkor jelzi, hogy a Waberer’s-nél fenn kell tartanunk elkötelezettségünket és lendületünket a nyereségesség teljes körű és fenntartható elérése érdekében.

A gépjárműállomány csökkentése a kihasználtság és a nyereségesség javítása felé vezető átalakításoknak csak a kezdetét jelzi. A nyár óta zajló széles körű s mélyreható szervezeti átalakítás alaptevékenységünkre összpontosít, 25 kezdeményezés szolgálja az értékesítés, a fuvartervezés és a flottaműködés javítását.

Az értékesítés területén portfóliónkat is úgy módosítjuk, s hogy a leginkább vonzó európai kereskedelmi útvonalakra irányuljon. Ez által a megfelelő helyen a megfelelő időben tudunk ügyfeleink rendelkezésére állni.

Értékesítési szervezetünket pedig a nagyobb termelékenység, és az eredményesebb értékesítés jegyében szerveztük át. Emellett pedig ügyfeleinkkel szoros együttműködésben igyekszünk a be és kirakodásnál a várakozási idő csökkentésére, és a visszfuvarok optimalizálása érdekében pedig már több digitális piacba integrálódunk.

A fuvartervezés szempontjából jobb adatokkal, s így új funkciókkal és új optimalizálási algoritmusokkal javítjuk a tervezőmotorunkat is. Ezen kívül a tervezési folyamatot úgy módosítjuk, hogy lehetővé tegye a folyamatos tervezést és a jobb integrációt az értékesítés, valamint a flottaüzemeltetés területeivel.

A flottaüzemeltetés terén már egy új struktúrát állítottunk fel, miszerint egy Nexways Cargo nevű új jogi egységbe gyűjtjük össze az összes gépjárművet s járművezetőt. Az új struktúra hatékony adminisztrációt, jobb ellenőrzést és a végrehajtásban érintett összes munkatársunk számára egységes feltételeket biztosít. Ezen túlmenően a járművezetőknek biztosított sokkal jobb eszközök és képzés révén megújítjuk útvonal-optimalizálási és üzemanyag-megtakarítási erőfeszítéseinket.

LINK nevű lengyelországi leányvállalatunk is már trendet tudott fordítani a harmadik negyedévben, s új megbízásokra s például belső termelékenységi fejlesztésekre támaszkodva stabilan halad várakozásaink teljesítése felé.

A Regionális Kontrakt Logisztika szegmens is erős negyedévet zárt, mivel az idei évre vonatkozó korábbi terveinknek megfelelően sikeresen újratárgyaltuk az alacsony marginú vagy veszteséges szerződéseket, s az újonnan szerzett ügyfelek pedig várhatólag nyereségesebbek lesznek.

Az új szerződések közül nagy várakozás övezi az Audival aláírt szerződést, ami a logisztikai működésünk terén a mai napig elnyert legnagyobb szerződésünk.

A cikk osztható, az oldalon található facebook jelre kattintva.

Forrás: BÉT